Na různých internetových prezentacích je skvělé to, že je může navštívit, vidět a využít prakticky kdokoliv na světě. Samozřejmě za předpokladu, že má přístup na internet, počítač nebo podobné zařízení, a že mu v tom nebrání nějaká nepřekonatelná překážka, dejme tomu státní cenzura. Jenže všechno má své vady na kráse, a tyto jsou přítomné i zde. Internetové prezentace totiž sice mnozí vidět mohou, ale aby se tak stalo, musí je nejprve v té záplavě konkurenčních internetových stránek objevit. A zkuste si to, najít něco, co je ještě daleko ztracenější než hledat jehlu v kupce sena! To by člověk (a provozovatel webu) musel mít náramné štěstí, aby narazil právě na konkrétní nabídku. To by byla náhoda, v jakou lze jen těžko uvěřit.
A proto se zkrátka musí tomu, aby byl některý web internetovou veřejností nalezen, napomoci. Což lze činit různými činnostmi, jež spadají do optimalizace pro internetové vyhledávače. A mezi těmito se najde kromě technických zdokonalení webu, správné volby klíčových slov, copywritingu a reklamy i linkbuilding.
Že jste o tom posledně zmíněném termínu ještě nikdy neslyšeli? Nebo jste o něm sice cosi zaslechli, ale nepochopili jste to? Je-li tomu tak, pak je záhodno to alespoň zčásti napravit.
Pokud se dá o linkbuildingu něco říci, pak hlavně to, že jde to vytváření zpětných odkazů, jež napomáhají nalezení některého webu tím, že na něj přilákávají návštěvníky webů jiných, těch, na kterých jsou takové odkazy umístěny. Někdo na takový cizí web prostě zavítá a zahlédne-li zde nějaký odkaz, jenž ho zaujme, může na něj kliknout a hned se ocitne na webu, na který zpětný odkaz míří. Což znamená návštěvníka, který může při své návštěvě učinit přesně to, co od něho majitel navštíveného webu očekává. A o to tu přece jde.
A když se takto přiláká návštěvníků dost a dost, slaví web úspěchy. Zatímco by bez návštěvnosti nebyl k ničemu.